پلتفرم CRM چیست؟ مروری کامل

راهنمای کامل ما برای پلتفرم های CRM کسب‌وکارها همیشه به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش، گسترش پایگ

توسط مدیر سایت در 10 تیر 1402

راهنمای کامل ما برای پلتفرم های CRM

کسب‌وکارها همیشه به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش، گسترش پایگاه‌ها و پیشبرد کسب‌وکارشان به سمت ارتفاعات جدید هستند. و در طول سفر، آنها به دنبال ابزارها و روش‌هایی برای ساده کردن روش‌های تجاری خود هستند، به بهبود روابط با مشتریان و بهبود کارایی تیم‌ها کمک می‌کنند. و اگر شما یکی از آنها هستید.

سپس انتخاب سیستم مدیریت ارتباط با مشتری وارد عمل می شود. و اگر خارج از لیگ هستید و نمی دانید CRM چیست یا چه مزایایی می تواند برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد، در اینجا نظر شما وجود دارد.

پلتفرم CRM چیست؟

به عبارت ساده، اگر در مورد crm صحبت می کنیم ، مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است.

CRM نرم افزاری است که به کسب و کارها در مدیریت روابط و تعاملات شرکت با مشتریان و مشتریان احتمالی کمک می کند. در مجموع، به سادگی روابط تجاری شما را بهبود می بخشد تا تجارت شما را گسترش داده و رشد دهید.

crm چیست

علاوه بر این، CRM در عصر دیجیتال با دیجیتالی شدن ضروری‌تر شده است. کسب‌وکارها - بزرگ یا کوچک - در صنایع مختلف سخت در تلاش هستند تا داده‌های مشتریان و مشتریان بالقوه خود را جمع‌آوری کنند و یک برنامه CRM به آنها کمک می‌کند تا به آن دست یابند.

این به کسب و کارها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند، بهره وری تیم خود را افزایش دهند، فرآیندها را ساده کنند و سودآوری را افزایش دهند.

قبلاً CRM فقط در مورد فروش بود. اما دیگر نه! CRM می تواند به طور گسترده برای هر بخش استفاده شود. این فقط فروش نیست، بلکه بازاریابی، تجارت، خدمات و فناوری اطلاعات نیز هست.

یک CRM عالی، مجهز به بسیاری از ویژگی ها و عملکردها، به شما امکان می دهد کارهای زیادی را انجام دهید. به عنوان مثال، به شما این امکان را می دهد که تمام اطلاعات مشتریان خود را مدیریت کرده و آن را همراه با داده های شرکت در یک مکان متمرکز کنید. بنابراین، تیم شما با اطلاعات مناسب برای ارائه یک تجربه عالی به مشتری، نیرومند و قدرتمند است.

CRM مناسب به کسب و کار شما قدرت می بخشد و مشتریان شما را خوشحال می کند. همه اعضای تیم شما را با یک هدف مشترک متحد می کند تا تجربه مشتری را افزایش دهد و تجارت شما را گسترش دهد.

در ادامه حرکت به بررسی مزایای CRM برای کسب و کار شما، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که پلتفرم های CRM برای چه مواردی استفاده می شوند.

پلتفرم های CRM برای چه مواردی استفاده می شوند؟

پلتفرم CRM امکان مدیریت فرآیندهای مختلف از جملهمدیریت تماس ، بهره وری نماینده،مدیریت فروش و موارد دیگر. سیستم های CRM موثر برای مقابله با مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می شود که کل سفر خرید مشتریان از بازاریابی، فروش، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری را در بر می گیرد.

پلتفرم های crm برای چه مواردی استفاده می شوند

مزایای پلتفرم های CRM

CRM بارگذاری شده بر روی فناوری‌های پیشرفته، طیف وسیعی از مزایا را برای رشد کسب‌وکارها فراهم می‌کند و تیم‌هایشان را برای ارتقاء سطح و افزایش کارایی خود توانمند می‌سازد. بنابراین، بیایید دریابیم.

1. خدمات مشتری را بهبود می بخشد

2. به افزایش فروش کمک می کند

3. مشتریان بیشتری را حفظ می کند

4. تجزیه و تحلیل بهتری ارائه می دهد

5. بهره وری تیم خدمات مشتری را بهبود می بخشد

6. اثربخشی بازاریابی را افزایش می دهد

7. دانش و به اشتراک گذاری اطلاعات بهتر

8. گزارش های دقیق

9. شفافیت بیشتر

10. کاهش هزینه ها

11. از هر جایی کار کنید

12. افزایش همکاری

13. استقرار سریعتر

14. به روز رسانی خودکار نرم افزار

CRM مزایای بسیار بیشتری برای کسب و کارها دارد، بیشتر مختص صنایع مختلف است و فقط به این مزایا محدود نمی شود. بنابراین، با ارج نهادن به مزایا، بیایید انواع مختلف پلتفرم های CRM را که می توانند برای کسب و کار شما مفید باشند، بررسی کنیم.

انواع مختلف پلتفرم های CRM سه نوع اصلی از پلتفرم های CRM وجود دارد.

CRM عملیاتی

CRM تحلیلی

CRM مشارکتی

بیایید در مورد هر یک از آنها بینشی پیدا کنیم.

انواع پلتفرم های crm

CRM عملیاتی

CRM عملیاتی که به نام خود وفادار است، کسب و کارها را قادر می سازد تا عملیات روزانه فروش، بازاریابی و خدمات ارتباط با مشتری را انجام دهند. این یکی از رایج ترین انواع CRM است که این فرآیندهای تجاری اولیه را ساده و ساده می کند. CRM عملیاتی برای ایجاد سرنخ، تبدیل آن سرنخ ها به فروش و مخاطبین، و بهبود فرآیندهای خدمات مشتری برای جلب رضایت و حفظ مشتریان بسیار سودمند است. سه جزء اصلی که CRM عملیاتی حمل می کند عبارتند از:

اتوماسیون بازاریابی

تیم‌ها معمولاً به دلیل کارهای روزمره بازاریابی مانند پست کردن کمپین‌ها، تعیین تاریخ و ترتیب پی در پی تبلیغات مختلف خسته می‌شوند. با این حال، با اتوماسیون بازاریابی، تمام فعالیت‌های بازاریابی ساده و خودکار می‌شوند تا تیم را برای کار بر روی وظایف مهم‌تر آزاد کند. این مؤلفه CRM عملیاتی همه از زمان‌بندی کمپین‌های منظم، بازاریابی ایمیلی، نظارت بر وب‌سایت و هدایت به فرآیندهای خاص منتقل می‌شود.

اتوماسیون فروش

برای هر کسب و کاری، فروش نقش مهمی ایفا می کند و خودکار کردن اکثر وظایف فروش به رشد سریعتر کسب و کار کمک می کند و در عین حال بر موارد حیاتی فروش تمرکز می کند. اتوماسیون فروش برخی از فرآیندهای فروش را برای وضوح بیشتر ساده می کند و بسیاری از کارهای دستی و زمان بر را که معمولاً بخشی از عملیات فروش هستند، خودکار می کند.

خدمات مشتری

مشتریان خوشحال، کسب و کارهای شادی را ایجاد می کنند. و هیچ چیز بهتر از خدمات عالی به مشتریان این جادو را ندارد. سرعت بخشیدن به فرآیندهای مشتری کاری است که اتوماسیون خدمات مشتری موثر انجام می دهد. این عملیات مختلف خدمات مشتری مانند مسیریابی مرکز تماس و مدیریت اطلاعات مشتری را تسریع می‌بخشد و گزینه‌های خود خدمات مشتری مانند ربات‌های گفتگو، ابزارهای اتوماسیون، مدیریت خط‌مشی/انطباق و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

CRM تحلیلی

نوع تحلیلی یک CRM موثر است که تجسم داده ها را برای وضوح ارائه می دهد و بینش عمیقی در مورد مشتریان، تعاملات و روابط آنها با کسب و کار شما و احتمالات آینده به شما می دهد. این به شما کمک می کند تا اطلاعات جمع آوری شده کلی، از جمله ترجیحات مشتریان، اطلاعات تماس و رفتار را تجزیه و تحلیل کنید. از این رو، مهم نیست که مشتریان شما در کجای چرخه خرید قرار دارند، یا مهم نیست که مشتریان شما چه زمانی و چگونه با برند شما تعامل داشته باشند، شما به خوبی مجهز هستید تا نیازهای آنها را برآورده کنید.

CRM مشارکتی

سیستم CRM مشترک برای بهبود تجربه کلی مشتری طراحی شده است که کل کانال های شرکت - بازاریابی، فروش و داده های خدمات را گرد هم می آورد. این داده ها را برای بهبود هم افزایی در کسب و کار با یکدیگر همکاری می کند و به هر بخش درک مناسبی از نیازها، ترجیحات و انتظارات مشتریان شما می دهد.

دو جزء اصلی CRMهای مشارکتی عبارتند از مدیریت تعامل/تماس و مدیریت کانال

مدیریت تعامل/تماس

این کمک می کند تا هر تعامل بین مشتریان و کسب و کار را ردیابی کنید - چه از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل، چهره به چهره، تماس های تلفنی یا هر کانال ارتباطی دیگر. مدیریت تعامل امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این نوع اطلاعات را فراهم می‌کند که معمولاً برای خروجی‌های بالاتر با واحدهای تجاری مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود.

مدیریت کانال

مدیریت کانال یک سطح بالاتر از مدیریت تعامل است. این اطلاعات را جمع آوری می کند و به تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند تا مشخص شود و نهایی شود که کدام کانال ارتباطی با ترجیحات مشتریان شما مطابقت دارد. فرقی نمی‌کند تیم خدمات مشتری شما از طریق تماس تلفنی یا چت با مشتریان ارتباط برقرار کند یا اعلان‌ها یا ایمیل‌های بلادرنگ بهترین عملکرد را داشته باشند، مدیریت کانال از این نوع چالش‌ها مراقبت می‌کند.

بدون شک، هر نوع پلتفرم CRM مزایای خاص خود را دارد و هر نوع یا اندازه کسب و کاری می تواند از آنها برای رشد کسب و کار خود استفاده کند. بنابراین، بیایید ببینیم کدام CRM را انتخاب کنیم.

چرا از CRM از 500apps استفاده کنیم؟

سیستم CRM از 500apps قابل تنظیم است و می تواند برای هر صنعت یا هر بخش استفاده شود. این راه حل سفارشی کاملاً انعطاف پذیر است و متناسب با نیازهای کسب و کار شما طراحی شده است. با کمال تعجب، با 500 برنامه، CRM را با حداقل قیمت با بیش از 37 برنامه رایگان دیگر دریافت می کنید. بنابراین، چه چیز دیگری برای تقویت روابط با مشتری خود نیاز دارید.

غذای آماده شما

بدون شک پلتفرم های CRM به درک بهتر نیازهای مشتری و مدیریت موثر روابط با مشتری کمک می کنند. علاوه بر این، اطلاعات جمع‌آوری‌شده، بینش‌های عالی و همکاری سریع میان تیم‌های مختلف به ارائه تجربیات مشتری‌محور باورنکردنی کمک می‌کند. در نهایت، این به کسب و کار شما کمک می کند تا از رقبا پیشی بگیرد و از انتظارات مشتری شما فراتر رود.

اگر در CRM تازه کار هستید یا به دنبال یکی برای کسب و کار خود هستید، 500apps CRM بهترین گزینه برای شماست. این فرآیندها را ساده می کند و می دهد مشتریان را ردیابی می کند که می توانید به شما در دستیابی به فروش های آینده کمک کند. بنابراین، از فکر کردن دست بردارید و شروع به عمل کنید!



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن