آپدیت الگوریتم های گوگل به صورت تخصصی
لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال 2024
اگر شرایط ذکر شده را ندارید نمی توانید نظر الگوریتم E-A-T را جلب کنید. برای جلب اعتماد الگوریتم E-A-T باید محتوای به روز، اطلاعات مبتنی بر واقعیت، پیوندهای با کیفیت، جزئیات آدرس و تماس، استفاده از لینک های داخلی و خارجی و ... این موضوع حتمی است که گوگل در پاسخ به سوال شما تصویر رییس جمهور سابق امریکا یعنی اوباما را نشان نمی دهد. در ادامه می توانید محتوا هایی در مورد ایشان با توجه به تاریخ انتشار مشاهده کنید. سلام حسین جانوقتتون به خیرالگوریتم پنگوئن برای شناسایی لینکسازیهای اسپم و غیرطبیعی هست و این موضوع رو هم میتونه متوجه بشه.
آیا میخواهید جدیدترین پوشش خبری ما در مورد بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل و تغییرات آن را بخوانید؟ به آخرین اخبار و راهنماهای بهروزرسانی الگوریتم بروید. در سال 1996، ایده لینکها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی، جستجو را با آنچه به رتبه صفحه گوگل تبدیل می شد، متحول کرد . قبل از الگوریتم پنگوئن، حجم لینکها نقش مهمی در تعیین امتیاز صفحات وب در فرآیندهای خزش، نمایهسازی و تجزیه و تحلیل توسط گوگل داشت. بعدها این الگوریتم وب اسپم از طریق یک توییت از مت کاتس، که در آن زمان رئیس تیم وب اسپم گوگل بود، به عنوان بهروزرسانی الگوریتم پنگوئن شناخته شد. ما بررسی تمامی الگوریتمهای مهم گوگل را به صورت تخصصی و به زبان ساده برایتان آماده کردهایم. بهروزرسانیهای الگوریتم دامنه exact match گوگل (یا EMD) با هدف حذف دامنه های اسپم یا با کیفیت پایین ارائه شد.
خزنده های گوگل به خوبی قادر هستند که صفحات را دنبال کنند و سایت هایی که تبلیغات آزاردهنده ای را در صفحهشان قرار داده اند را شناسایی کنند و آن ها از لیست نتایج اولیه حذف کنند. خود الگوریتم پیج رنک نیز برای رتبهبندی به دادههایی که توسط سایر الگوریتمها تعیین میشود، توجه میکند. الگوریتم های گوگل بهطور پیوسته بهروزرسانی میشوند و الگوریتمهایی که امروز شاهد آنها هستیم، نسخههای بهبودیافته الگوریتمهای قدیمیتر هستند. همچنین به مرور زمان الگوریتمهای جدیدی نیز به این مجموعه اضافه میشوند. بعدا گوگل نیز این اشتباه خود در ایندکس کردن سایت ها را پذیرفت و رسما به آن اقرار کرد. موبایل گدون یا آخرالزمان موبایلی اسمی بود که سئوکارها روی این الگوریتم گذاشته بودند.
برخی از وبسایتهای فروشگاهی کیفیت پایین و نامعتبر از روشهای کلاهبرداری و تقنیتهای مختلف استفاده میکردند. بنابراین، با بهروزرسانی الگوریتم زبرا، گوگل شروع به مبارزه با وبسایتهای فروشگاهی نامعتبر و تقلبی کرد. بنابراین، هدف از طراحی الگوریتم زبرا حذف فروشگاههای آنلاین کیفیت پایین و نامعتبر است. با این بهروزرسانی، Google الگوریتم رتبهبندی را تغییر داده است تا هنگام بهروزرسانی نتایج جستجو (مانند رویدادهای اخیر، موضوعات جاری، رویدادهای تکرارشونده) برای جستجوگران مرتبطتر شود. کبوتر یک نوآوری مهم در جستجوی محلی است و گوگل شروع به استفاده از سیگنال های سنتی رتبه بندی وب سایت برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی کرده است.
این الگوریتم باعث شد تا موضوعات داغ و ترند، راحتتر در اختیار علاقهمندان قرار بگیرند. این الگوریتم از منابع متعددی مانند شبکههای اجتماعی، وبسایتهای خبری و جستجوی کاربران برای تشخیص محتوای ترند استفاده میکند. به طرز خیلی نادری، 5 ماه پیش از این تاریخ، گوگل هشدار داده بود که با تبلیغاتی که به صورت سرزده در تلفنهای همراه نمایش داده میشوند و به تجربه کاربری سایتها در موبایلها آسیب میزنند برخورد خواهد کرد. در دو روز 21ام و 22ام دی ماه، سرویس MozCast حکایتگر تغییرات زیادی بود در صورتی که جامعه سئوکاران، کمترین تاثیر را بر روی سایتهایی که باید تحت تاثیر قرار میگرفتند، گزارش کردند. به روز رسانی مرغ مگس خوار یک تغییر اساسی در فناوری جستجوی اصلی گوگل بود. گوگل به راهی برای درک بهتر مرتبطترین نتایج و بازگشت به پرسشهای پیچیدهتر در نتیجه رشد جستجوی محاورهای (یعنی جستجوی صوتی) نیاز دارد.
این الگوریتم برای استفاده معدود از تلفن همراه و صفحات نسخه محدود موبایلی، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۵ عرضه شد. موبایلگدون (Mobilegeddon) الگوریتم گوگل است که با نام “آپدیت موبایلی گوگل” نیز معروف است. هدف اصلی از این الگوریتم کسب اطمینان از قرارگیری همه صفحات سازگار با موبایل در لیست جستجوی موبایل میباشد. گذشته از آن، صفحاتی که برای موبایل بهینه نشدهاند، به دلیل رتبه پایینشان، در SERPها فیلتر میشوند. سندباکس یا جعبه شنی، جایی است که بچه ها در آن بازی می کنند تا به چیزی آسیب نزنند.
سئوکاران خبر از یک بروزرسانی به شدت بزرگ میدادند که به نظر میرسد طرفدار برندهای بزرگ است. برخیها نیز اینطور تصور میکردند که بروزرسانی Vince تاثیرات طولانی مدت و عمیقی به همراه خواهد داشت. آپدیت کافئین نه تنها سرعت خام گوگل را افزایش میدهد، بلکه خزیدن (crawling) و ایندکس کردن (indexing) را بسیار در هم تنیدهتر میکند، در نتیجه طبق گفته گوگل باعث تازگی بیشتر ایندکسها (index) تا 50% خواهد شد. گوگل و بینگ تایید کردند که از اطلاعات شبکههای اجتماعی به خصوص دادههای فیس بوک و توییتر نیز برای رتبهبندی خود استفاده میکنند. اگرچه خیلی از متخصصان سئو از مدتها قبل این اتفاق را پیشبینی میکردند. در ابتدا این بروزرسانی پاندا 3.0 لقب گرفت، در این بروزرسانی دور جدیدی از تغییرات اعمال شدند.
الگوریتم PayDay Loan که در 12 ژوئن 2014 مجدداً بهروزرسانی شد سعی دارد تا عبارتهایی که به عنوان اسپم سرچ میشوند را شناسایی کند. از دیگر وظایف الگوریتم بهینهسازی سایت PayDay Loan حفاظت بهتر نتایج جستجو در برابر حملات سئوی منفی سایتهاست. وبمستران شاهد تغییراتی در رتبهبندیها بودند، اما هیچ جزییاتی از یک آپدیت در دسترس نبود. برخیها حدس میزدند که Allegra سند باکس گوگل را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که برخی دیگر اینطور تصور میکردند که این آپدیت LSIها را تحت تاثیر قرار داده و تنظیم کرده است. علاوه بر این، برخی نیز اینطور تصور میکردند که گوگل شروع به جریمه لینکهای مشکوک کرده است. گوگل مجموعهای از آپدیتها را منتشر کرد که بیشتر هدف آنها مبارزه با لینکهای بیکیفیت، تبادل لینکها، مزارع لینکها و لینکهای پولی بودند.
با این وجود، تغییرات انجام شده به صورت دقیق توسط گوگل مورد بحث قرار نگرفتند و اینطور که مشخص است، تغییرات انجام شده جزیی بودهاند. گوگل، یاهو و ماکروسافت به طور مشترک اعلام کردند که از رویکردی مشترک نسبت به دادههای ساختار یافته پشتیبانی میکنند. همچنین چندین Schema (اسکیما یا طرحواره) جدید نیز برای ارائه نتایج غنیتر در نتایج جستجوها ایجاد شد. سه روز بعد از یک سالگی الگوریتم پاندا، گوگل نسخه 3.3 این الگوریتم را منتشر کرد که البته به نظر میرسید تغییرات آن جزیی باشد. یک هفته بعد از پاندا 3.5، گوگل بار دیگر یک بروزرسانی برای دادههای مربوط به پاندا ارائه کرد.
دومین بهروزرسانی موبایل فرندلی بودن سایت، یک به روزرسانی روی اولین بهروزرسانی ریسپانسیو بودن سایت ها بود. دادههای مختلف ابزارهای سئو یک بهروزرسانی تایید نشده گوگل در 10 نوامبر را نشان میدهد. تکمیل آپدیت هسته در توئیتر اعلام شد و هیچ گونه اطلاعات بیشتری در این تاریخ در این مورد ارائه نشد. گوگل از طریق حساب توییتر اعلام کرده که آپدیت نظرات محصول دسامبر 2021 برای صفحات انگلیسی منتشر شده و انتظار می ره تکمیلش سه هفته طول بکشه. این منبع رو هم برای مطالعه بیشتر شما در مورد این به روز رسانی منتشر کرده که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید. به همین خاطر هست که نشونت همواره در بحث لینک سازی یا خرید بک لینک، توصیه می کنه که از منابع با کیفیت لینک بگیرید.
وظیفه این الگوریتمها، بررسی عملکرد و کیفیت وبسایتهای مختلف است که هرکدام یک یا چند بخش خاص را بررسی میکنند و در نهایت با در نظر گرفتن همه عوامل، سایتها در نتایج جستجو رتبهبندی میشوند. وجود این الگوریتمها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، این امکان را فراهم میکند که هنگام جستجوی مطالب مختلف، کاربران به بهترین و مرتبطترین مطالب دست پیدا کنند. بهروزرسانی مرغ مگس خوار یکی از الگوریتمهای جدید گوگل در زمان خود محسوب میشد. گوگل برای اینکه بتواند مرتبطترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارتهای پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آنها کشف کند. طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود.
تعداد این الگوریتم ها در سال های اولیه، انگشت شمار بود، اما اکنون گوگل در هر سال هزاران آپدیت برای الگوریتم های خودش ایجاد می کند که گاهی این تغییرات به قدری جزئی هستند که چندان مورد توجه قرار نمی گیرند. اما در برخی از مواقع، تغییرات ایجاد شده در این بروزرسانی ها بزرگ هستند و بر نتایج صفحه جستجو تاثیر می گذارند. الگوریتم ها با هدف نشان دادن بهترین نتایج به کاربران بر اساس جستجویشان هستند. این الگوریتم ها مدام به روزرسانی می شوند و هرچه بیشتر محتوا و تجربه کاربری را در نظر می گیرند. هر گونه تغییر در کیفیت محتوای سایت شما، لزوماً بازگشت یا بهبود رتبهای را تضمین نمیکند و اگر الگوریتمهای جدید، محتوای شما را خوب ارزیابی کنند، مطمئن باشید که جایگاههای برتر صفحه نتایج، در آینده از آنِ شما خواهد بود. وقتی سایتها با افت جایگاه روبرو میشوند، اولین اقدام آنها، تلاش برای بازگشت به رتبه قبلی است.
علاوه بر این در اپلیکیشن نیوزروم امکان تولید، توزیع و انتشار محتوا در رسانههای مختلف برای کاربران در نظر گرفته شده است. ما در این مقاله تنها به مواردی اشاره کردیم که بر نتایج رتبه بندی تاثیرگذار هستند. سئوی محلی و رعایت اصول آن بین مدیران بیزینس های دیجیتال طرفدار بسیار زیادی در بین استراتژیهای سئو دارد. به همین دلیل نیز گوگل با ارائه آپدیت POSSUM ارتباط این نوع سئو را با نتایج سرچ افزایش داد. اگر میخواهید بهطور کامل با نحوه عملکرد و گزارش دهی این اپراتورهای ارزیابی کیفیت محتوا در گوگل آشنا شوید، توصیه میکنیم حتماً کتاب کتاب 164 صفحهای ارزیابی کیفیت صفحات وب توسط انسان را به صورت رایگان دانلود کرده و مطالعه کنید.
این بهروزرسانی یک آپدیت بزرگ نامیده میشود، این بهروزرسانی تازه سازی دیگری از داده های الگوریتم پنگوئن گوگل است. پنگوئن 3.0 به افرادی که تحت تأثیر بهروزرسانیهای قبلی قرار گرفتهاند اجازه ظهور و بهبودی میدهد، اما بسیاری از کسانی که به استفاده از شیوههای لینک سازی اسپم ادامه دادند و نکات بهروزرسانیهای قبلی را از دست دادند، تأثیر آن را دیدند. اجرای کامل این بهروزرسانی حدود سه روز طول کشید و کمتر از 1 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد. بهروزرسانی الگوریتم سازگار با موبایل (یا Mobilegeddon) بهروزرسانیای است که به وبسایتهای سازگار با موبایل در رتبهبندی جستجو، رنک بهتری میدهد. این به روزرسانی مربوط به جستجو در دستگاه های تلفن همراه هست که همه زبان ها را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار می دهد.
پیامدهای این به روزرسانی نامشخص بود و به نظر میرسد که تأثیرات این آپدیت نسبتاً اندک هستند. گوگل یک بروز رسانی دیگر برای دادههای پاندا انجام داد، به نظر میرسد پاندا 3.8 تنها مربوط به دادههای پاندا میشود و تاثیری بر روی خود الگوریتم نداشته است. درست قبل از تعطیلات کریسمس، گوگل یکی دیگر از به روزرسانیهای Panda را منتشر کرد. این تغییر 1.3٪ از درخواستهای انگلیسی زبان را تحت تأثیر قرار داد که اندکی بیشتر از آپدیت 21ام و 22ام بود. گوگل تایید کرد که الگوریتم پردازش زبان طبیعی BERT به صورت جهانی و در 70 زبان دنیا در حال استفاده است.
با این حال، برای سایت هایی با حجم قابل توجهی از محتوای نقد، هر محتوایی در سایت ممکنه توسط سیستم رتبه بندی بشه. اگر نقدهای زیاد و کافی نداشته باشید، بعیده که سایت شما در کل رتبه خوبی بگیره. گرچه این موضوع شاید همیشه صدق نکنه اما طبق این بروزرسانی، شما نیاز به یک محتوای عمیق برای محصولات خودتون دارید. سیستم بازبینی، برای ارزیابی مقالات، پستهای وبلاگ، صفحات یا سایر محتوای مستقل نوشته شده با هدف ارائه توصیهها، نظرات یا تجزیه و تحلیل طراحی شده. این سیستم بررسی های شخص ثالث، مانند آنچه توسط کاربران در بخش بررسی یک صفحه محصول یا خدمات ارسال شده رو ارزیابی نمی کنه. هر از گاهی، نحوه تشخیص محتوای بی فایده توسط طبقهبندیکننده رو تغییر میدیم.
الگوریتم پنگوئن بخش مهمی از امتیاز رتبه بندی گوگل برای صفحات اینترنتی را شامل میشود و تاثیر زیادی در نتایج گوگل دارد. از آنجایی که بیشتر سایتهای خارجی از قبل برای این الگوریتم آماده شده بودند و نمایش مناسبی در صفحات کوچک و موبایل داشتند، تاثیرات این آپدیت خیلی احساس نشد. شش ماه بعد از اعلام قبلی گوگل، گوگل به روز رسانی سرعت موبایل (Mobile Speed) را منتشر کرد و سرعت صفحات در نسخه موبایل را به شاخصهای رتبهبندی خود اضافه کرد. طبق گفته گوگل، این بروز رسانی تنها بر روی سایتهای کند و سرعت پایین تاثیر میگذارد همچنین بعد از این آپدیت نیز، هیچ مدرکی مبنی بر تغییرات عمده رتبه بندی سایتها در موبایل وجود ندارد. الگوریتم فِرد در تاریخ ۸ مارس سال ۲۰۱۷ به کاربران معرفی و باعث افت ۹۰ درصدی ترافیک برخی از وبسایتها شد.
رأی دهندگان گوگل وقتی به ارزیابی اعتبار می پردازند، از جمله نویسنده محتوا یا شخص مسئول محتوای سایت منتشر شده، را مرور می کنند. رندرهای انسانی در Google "دقت حساب های محتوا" را در لیست ارزیابی خود قرار می دهند. نکته مهم درباره گوگل دنس این موضوع است که این اتفاق هر ده سال ممکن است همگام با تغییر فاکتور های گوگل اتفاق بیوفتد، از این رو همواره این الگوریتم مرموز و اسرار آمیز باقی مانده می ماند. حجم بسیار زیاد داده، مدیریت نوین میطلبد تا همه آنچه کاربر میخواهد با رعایت اصل امانتداری به دستش برسد. گوگل همه ساله با ابداع الگوریتمهای جدید سعی دارد تا دنیای اطلاعات را وارد عصر جدیدتری کند.
تمام هدف موتورهای جستجو از رتبهبندی سایتها این است که مرتبطترین و دقیقترین نتیجه را به کاربر نشان دهند. این موضوع برای کاربرانی که تحقیقات جامعی درباره خرید یک محصول انجام میدهند، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، گوگل در آپریل ۲۰۲۱، الگوریتم جدیدی به نام «پروداکت ریوو» را معرفی کرد. این الگوریتم محتوایی را برای محصولات مناسب میداند که بر اساس تجزیهوتحلیل دقیق و تحقیقات واقعی باشد. بهصورت کلی، الگوریتم product review روی توضیحات دستاول محصولات، تصاویر منحصربهفرد و مرتبط با کالا تمرکز دارد و کمک میکند کاربران تجربه بهتری در هنگام خرید محصولات داشته باشند. از ابتدای معرفی این الگوریتم تا به امروز، گوگل چندین بهروزرسانی روی الگوریتم Product Reviews انجام داده است.
بعد از هفتهها بحث در خصوص “مجازات بهینه سازی بیش از حد” گوگل در نهایت آپدیتی به نام “Webspam Update” برای مبارزه با اسپم وبسایتها منتشر کرد که بعدا پنگوئن نام گرفت. در الگوریتم پنگوئن تعداد زیادی از فاکتورهای اسپم مانند کیورد استافینگ (keyword stuffing) تنظیم شدند و پیشبینی میشد که این به روز رسانی 3.1% از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است. همراه با بروزرسانی EMD، یک برور رسانی اصلی هم برای پاندا منتشر شد که هم الگوریتم و هم دادههای مربوط به این الگوریتم را دستخوش تغییر قرار داد. بخاطر بزرگ بودن این تغییرات، سئو کاران تصمیم گرفتند بجای نامگذاری این آپدیت به پاندا 3.9.3 به سراغ روش نامگذاری ترتیبی بروند و این بروزرسانی، آپدیت 20 ام از الگوریتم پاندا نامگذاری شد. گوگل از قبل خبر یک بروزرسانی مرتبط با تنوع سایتها (Site Diversity) در نتایج جستجو را اعلام کرده بود. هدف از این بروزرسانی جلوگیری از تکرار بیش از 2 بار یک سایت در صفحه نخست نتایج بود (ناگفته نماند که یک سایت با تمام زیر دامنههای آن نیز از نظر گوگل یک سایت به نظر میآیند).
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/