آنالیز سئو برای موبایل
آنالیز سئو سایت : بهترین ابزار های آنالیز سئو ایرانی و خارجی را بشناسید! سید محمد امین هاشمی
این گزارشها شامل اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدکنندگان، منبع ورود آنها به سایت و نحوه یافتن صفحه شما است. همچنین، این ابزار موتورهای جستجو و کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران برای ورود به سایت شما را نمایش میدهد. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم های گوگل است که اثر آن بهخصوص روی وب سایتهای فروشگاهی، بسیار محسوستر از وب سایتهای دیگر است. این موضوع باعث میشد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیمگیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژهای روی بهبود تجربهی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایتها استفاده میکنند. برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید یا یک وب سایت رقیب که می خواهید رتبه بالاتری از آن کسب نمایید را تایپ کنید.
این فرایند به گوگل کمک میکند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. XML Sitemaps یک نقشه سایت برای شما ایجاد می کند که می توانید آن را به گوگل سرچ کنسول ارسال کنید. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بخزند، اما ممکن است برای مشاغل کوچک یا مبتدیان سئو بسیار فنی باشد. اینکه هر آدرس باید شامل کلمات کلیدی باشد، کوتاه انتخاب شده و دارای حروف یا کلمات اضافه نباشد. ابزارهای سئو سنتی مانند مواردی که قبلا در مورد آنها صحبت کردیم برای انجام تحقیقات و ممیزی زمانی عالی هستند که کسب و کار شما از قبل ایجاد شده است.
همچنین، بررسی کلمات کلیدی و تحلیل رقبا نیز میتواند به شناسایی فرصتهای جدید کمک کند. پس از شناسایی مشکلات، باید برنامهای برای بهبود سئوی سایت خود تدوین کنید. بنابراین، داشتن اطلاعات دقیق و بهروز در مورد ابزارها و روشهای سئو ضروری است. این مقاله به شما کمک میکند تا بتوانید سایت خود را به بهترین شکل ممکن آنالیز کنید و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی نمایید. با پیروی از مراحل ذکر شده در این مقاله، میتوانید سئوی سایت خود را بهبود بخشید و در نتایج جستجو به رتبههای بالاتری دست یابید. سئوی موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما، در درجه اول برای بهبود ظاهر و رتبه بندی جستجوی دستگاه های تلفن همراه است.
در صورتی که نیاز به مشاوره در حوزه سئو و بهینه سازی سایت داشتید، می توانید با مشاوران حرفه ای وب پویا تماس بگیرید. این بخش از تحلیل و بررسی سئو سایت، یکی از مهمترین اقداماتی است که نیاز به تخصص و مهارت بالا دارد. از دیگر ابزارهای کاربردی برای تست سئو seo می توان به ابزار smallseotools اشاره کرد. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، تنها برای افراد مبتدی در حوزه سئو کاربرد دارد. در واقع به کمک این ابزار نمی توانید ریز مشکلات سئو سایت را تحلیل کنید؛ بلکه می توانید یک دید کلی نسبت به سایت خود داشته باشید.
در این شرایط استفاده از یک ابزار ایرانی قدرتمند میتواند همه این مشکلات را حل کند. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائهی محتوای بهروزتر و مرتبطتر به کاربران است. این الگوریتم بهویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائهی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.بهعنوان مثال موضوعات حوزهی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. در حالی که بحث در مورد چگونگی عملکرد API زبان طبیعی Google برای SEO وجود دارد ، هیچ منکر یک ابزار جالب با تجزیه و تحلیل پیشرفته است.
سئو، به معنای بهینهسازی موتورهای جستجو، شامل مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها است که هدف آن افزایش دید سایت در نتایج جستجو است. با این حال، نحوه انجام این بهینهسازی و ابزارهای موجود برای بررسی آن به طور مداوم در حال تغییر است. خوشبختانه تعداد زیادی ابزار رایگان برای بررسی سئو سایت و بهینه سازی سایت وجود دارد که هر سئوکار حرفه ای باید عملکرد و طرز استفاده از آنها را بلد باشد. اگر می خواهید بهترین ابزارهای رایگان بررسی عملکرد سئو و بهینه سازی سایت را یکجا ببینید، این راهنمای آپدیت شده را دوست خواهید داشت. Screaming Frog یک ابزار قدرتمند و خزنده وب است که به شما امکان میدهد تا وبسایت خود را از دیدگاه موتورهای جستجو بررسی کنید.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. GTmetrix یکی از بسیاری از تست های عملکرد سرعت صفحه است که SEO ها دوست دارند از آن استفاده کنند. این گزارشات آشنایی مانند PageSpeed ، YSlow و Waterfalls را فراهم می کند، و همچنین بطور خودکار داده های تاریخی را برای هر صفحه ای که آنالیز می کند تجسم می کند. پیوند اکسپلورر مسلما بزرگترین ، با بالاترین دقت فهرست پیوند و دقیق ترین بررسی کننده DA و backlink در دنیای سئو امروز است که دارای 35 تریلیون پیوند است. دسترسی رایگان به حساب به شما هر ماه 10 پرس و جو و 50 ردیف داده در هر پرس و جو اضافه می کند، به علاوه هنگام مرور وب، معیارهای لینک اصلی را به MozBar اضافه می کنید. رابط کاربری تقریباً “کارتهای علیه بشریت” وجود دارد که به آن شورش می کند.
برای مثال، اگر متوجه شوید که صفحهای با وجود impression بالا، CTR پایینی دارد، میتوانید عنوان و توضیحات متای آن را بهبود بخشید تا جذابتر شود و کاربران بیشتری را به کلیک تشویق کند. هدف از آنالیز سایت، بهبود عملکرد وبسایت از طریق شناسایی نقاط قوت و ضعف آن است. این کار به شما کمک میکند تا وبسایت خود را بهینهسازی کنید و به اهدافی مانند افزایش ترافیک، بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل دست یابید. همچنین اگر مدت زیادی از راه اندازی سایتتان می گذرد نیز می توانید به کمک آنالیز سئو، رتبه سایتتان را در حد چشمگیری افزایش دهید. وب پویا علاوه بر سئو و بهینه سازی سایت، خدمات آنالیز رایگان سئو سایت نیز ارائه می کند.
اما به شناسایی رابطه بین انتیتیها اشاره دارد.LSI (Latent Semantic Indexing) روشی است که از تکنیکهای ریاضی برای پیدا کردن روابط بین کلمات و مفاهیم در یک متن استفاده میکند. LSI هم به موتورهای جستجو کمک میکند که معنای نهفته در یک متن را درک کند.LSI به روابط مفاهیم اشاره دارد و انتیتی، خودِ آن مفهوم است. LSI به درک روابط بین کلمات کمک میکند و Entity به شناسایی موجودیتهای خاص. گوگل آنالیتیکس، ویژگیهای زیادی دارد که آن را به ابزار شماره یک تحلیل وبسایت در جهان تبدیل کردهاند. این ابزار اطلاعات دقیقی درباره کاربران وبسایت شما، از جمله رفتار مرور، موقعیت جغرافیایی و منبع ورود ارائه میدهد.
با آنالیز رفتار کاربران در سایت، میتوانید نقاط ضعف قیف فروش خود را شناسایی کنید. با بهینهسازی صفحات فرود و فراخوانی برای اقدام، میتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید و فروش بیشتری داشته باشید. از بهترین سایت آنالیز سئو می توان به Google Page Speed Insights اشاره کرد. به کمک این سایت میتوانید سرعت لود صفحات مختلف سایت را مورد بررسی قرار بدهید. آنالیز سئو سایت با گوشی امکان پذیر است؟ سوالی مهم که هر سئوکاری به دنبال پاسخ درسی برای آن است. بهعلاوه، هنوز مقداری اطلاعات محرمانه در پس چگونگی ارزیابی وبسایتها توسط گوگل و تعیین این موضوع وجود دارد که کدام سایتها در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) برای سؤالات مختلف ظاهر میشوند.
آیا کسی گفته است؟ Keyword Hero برای حل مشکل داده های کلمه کلیدی که با ابزارهای دیگر پیدا نمی شوند با ریاضی پیشرفته و ماشین لرنینگ کار می کند. این یک ابزار عالی نیست، اما برای کسانی که تلاش می کنند کلمات کلیدی را با تبدیل و سایر معیارهای موجود در سایت مطابقت دهند، این داده ها می توانند یک گام ارزشمند در جهت درست باشند. این ابزار به شما امکان می دهد یک لینک قابل اشتراک گذاری برای مشتریان ایجاد کنید تا کسب و کار شما را در گوگل بررسی کنند. از این ابزار می توانید برای تخمین میزان ترافیک یک وب سایت، تفکیک منابع ترافیک، لوکیشن ها و موارد دیگر استفاده کنید. اما وقتی آن را با Google Search Console ترکیب می کنید، قدرتمندتر هم می شود.
به طور کلی، این یک ابزار سریع خوب برای شروع ممیزی سئو و انجام کارهای اصلی لیست چک با عجله است. Ubersuggest برای بک لینک، تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیقات رقابتی ایده آل است. XML-sitemap.com ایجاد نقشه های سایت XML را ساده می کند و Google Analytics اطلاعات زیادی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما ارائه می دهد. یعنی شما یک پیش نمایش شیرین از نحوه نمایش صفحه خود در نتایج جستجو دریافت می کنید. این امر برای فهمیدن اینکه عنوان و برچسب توضیحات شما مناسب سئو هستند یا خیلی طولانی می باشند، مفید است. بهتر است بدانید که بهینه سازی عنوان و توضیحات می تواند به شما کمک کند تا کلیک های ارگانیک بیشتری دریافت کنید.
اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت های گوگل حداقل میتواند از جریمه شدنهای بیمورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارسپک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتمها ارائه کردهایم. با وجود الگوریتمهایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان دادهشده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود. به این معنی که اگر شما در یک نقطه از شهر باشید، نتایجی که میبینید ممکن است با نتایجی که فرد دیگری در نقطه دیگری از همان شهر میبیند، متفاوت باشد.علاوه بر این، الگوریتم موش کور تلاش میکند تا نتایج تکراری را هم حذف کند.
آن همچنین به شما پیشنهاداتی می دهد که می تواند به شما در رتبه بندی برای یک اصطلاح خاص کمک کند. بهترین ویژگی و مشخصه این ابزار این است که مشکلات بارگذاری صفحه را به شما نشان می دهد. این ویژگی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کد سایت خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب، خزنده موبایل گوگل می تواند تمام منابع سایت شما را پیدا و ایندکس کند. خوشبختانه برای اینکه سایت خود را موبایل پسند کند، نیازی به یک توسعه دهنده تمام وقت ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را از طریق ابزار Mobile-Friendly Test اجرا کنید.
به کمک خدمات آنالیز سئو سایت می توانیم بفهمیم که استراتژی تعیین شده برای سئو یک سایت تا چه اندازه مناسب بوده و چگونه می تواند به رشد سایت کمک کند. بله، استفاده از معادل انگلیسی (یا زبانهای دیگر بسته به زبان وبسایت) موجودیتها هم به درک گوگل کمک زیادی میکند. ثبت Schema Markup، سئوی خارجی و داخلی بر اساس انتیتی، تولید محتوای مرتبط و یونیک، استفاده از LSIها و معماری خوشهای محتواها میتواند به بهبود Entity بیانجامد. چراکه یکی از شگردهای گوگل برای شناخت انتیتیها، پیدا کردن کلمات مشابه یا هممعنی در محتوا است. برای مثال اگر کلمات «آب» و «رودخانه» را در محتوا بگنجانید، گوگل به سمت آب در طبیعت میرود و نه آب معدنی یا آشامیدنی. وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو میکند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن میبیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتیهای خاص نمایش داده میشود).
البته سایت smallseotools، جزو بهترین سایت ها در زمینه تعداد ابزارهای تست سئو است. به زبان ساده، این ابزارها فقط کلمات را نمیبیند؛ در عوض، کل متن شما را بهعنوان یک مجموعه آنالیز کرده و بر اساس آن به شما پاسخ میدهد.اهمیت Entity در این نکته است که باعث میشود، ابزارهای هوش مصنوعی منظور واقعی شما را بفهمند. در بیانی دقیقتر، موجودیتها در درکی که هوش مصنوعی از منظور کاربر دارد و پاسخی که به او میدهد، نقش پررنگی دارند. با وجود کارایی بالای ابزارهایی که معرفی کردیم اما واقعیت آن است که این ابزارها احتمالا برای کاربران ایرانی چندان کارایی ندارند. اکثر این ابزارها پولی بوده و برای بهرهمندی از امکانات کامل آنها باید اقدام به خرید اکانت پولی کنید، کاری که با وجود تحریمهای فعلی بسیار سخت شده است. به علاوه ابزارهای خارجی در بهترین شرایط، وضعیت سایت شما را از دید سرورهای خارجی بررسی میکنند که با نقطه دید سرورهای ایرانی تفاوت دارد.
Hunter یک ابزار جستجوی ایمیل محبوب است و قطعاً محبوب ترین یاب ایمیل رایگان است. از آن استفاده کنید تا آدرس ایمیل مرتبط با هر شرکت یا شخص دیگری را پیدا کنید و هر آدرس ایمیلی را که قبلاً در اختیار دارید بررسی کنید. این ابزار حسابرسی ساده JavaScript یک کار را انجام می دهد و این کار را بسیار خوب انجام می دهد. View Rendered Source یک افزونه رایگان Chrome است که به شما امکان می دهد DOM کاملاً رندر شده از هر URL را به راحتی مشاهده کنید و آن را با HTML اصلی مقایسه کنید. صادقانه بگو ، گرچه Xenu از طلوع آفتاب در هر لیست “ابزار جستجوگرها رایگان” حضور داشته است ، اما به هیچ وجه فکر نمی کردم این یکی را بسازد. این خزنده رومیزی مبتنی بر ویندوز در طول 10 سال گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است.
سایتها برای هر کسب و کاری یک ویترین و یا یک مرکز برای فروش و درآمد هستند بنابراین هر لحظه و هر جا نیاز است تا به وبسایتها رسیدگی کرده و مشکلات را برطرف نمود. سئوکاران همیشه نگران پروژههای خود هستند و تلاش میکنند از هر طریقی سایت خود را با سئو آنالیز کنند. حالا زمانی پیش میآید که افراد دسترسی لازم را برای آنالیز سایت با گوشی ندارند پس باید با موبایل خود این آنالیز را انجام بدهند. شما به عنوان یک وب مستر باید ابزارهای آنالیز سئو سایت را گوشی را بلد باشید و از آن استفاده نمایید. اگر با این ابزارها آشنایی ندارید در ادامه همراه من و برتر آموز باشید. متخصصان سئو همواره از بهترین ابزار سئو سایت استفاده میکنند تا پیشرفت سایت مورد نظرشان را زیر نظر بگیرند.
در اولین قسمت اطلاعاتی درباره شبکه های اجتماعی خصوصا فیس بوک و توئیر نمایش داده می شود و در ادامه صفحاتی که بیشتر مورد پسند کاربران بوده را مشخص می کند. سئوی موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای افرادی است که از گوشی های هوشمند و تبلت ها برای مرور اطلاعات آنلاین استفاده می کنند. راه آسان دیگر استفاده است ابزار تست بهینه سازی موبایل از گوگل این ابزار به شما این امکان را میدهد تا بررسی کنید که بازدیدکننده چقدر راحت میتواند از صفحه شما در دستگاه تلفن همراه استفاده کند. بهینهسازی محتوا فرآیند بهبود کیفیت محتوا و افزایش ارتباط آن هدف جستجو است تا به واسطه آن بتوان در گوگل رتبه های بهتری کسب کرد. زمانی می توانید از سئو سایت نتیجه درستی بگیرید که طبق یک استراتژی اصولی و بر اساس نظر کارشناسی یک سئو کار حرفه ای پیش بروید.
ما بهترین منابع را برای ایجاد، توسعه و کسب درآمد از وب سایت شما ارائه می دهیم. شما می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMrush برای یافتن کلمات کلیدی خاص جغرافیایی استفاده کنید. برای چی ؟ پاپ آپ ها در یک وب سایت برای کاربران مفید نیستند زیرا محتوا به راحتی قابل دسترسی نیست. تگ عنوان اولین بخش از سایت شما است که کاربر آن را در نتایج جستجو می بیند. بر اساس تگ عنوان و متا توضیحات کاربران در صفحه گوگل تصمیم می گیرند که روی کدام نتیجه کلیک کنند. هر زمان که کار به پایان رسید و سایت موبایل شما بهینه شد به گوگل اطلاع دهید تا سایت شما بررسی و ایندکس کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری