بررسی خودرو mvm 530 2021-05-31

قیمت و مشخصات ام وی ام 530 MVM 530

قبل از بررسی معایب ام وی ام ۵۳۰، بد نیست که نیم نگاهی به مهم‌ترین مزایای آن بیندازیم. لوازم یدکی ام وی ام 530 در کشورمان به خوبی یافت می‌شود اما نکته مهم در نگهداری خودروهای حساس چینی، خرید لوازم یدکی با کیفیت و مرغوب است. هر چند سقف بلند این اتومبیل از زیبایی ظاهری آن کاسته اما به لطف همین سقف بلند، یکی از همکاران با قد 185 سانتیمتر به راحتی در صندلی جلو نشست در حالی که فضا برای سرنشین عقب همچنان مناسب بود. ادوات ساده و در دسترس هستند و تا حد ممکن از شلوغی کابین کاسته شده تا ظاهری ساده اما کارآمد در اختیار راننده قرار گیرد.

تندر 90 (صرف نظر از همه ویژگی‌های فنی خوبش) از نظر ظاهری بسیار ساده و ارزان به نظر می‌آید و پژو پارس هم با اینکه طراحی زیباتری دارد ولی پس از گذشت سالیان دراز از تولید، چهره‌ای تکراری و خسته‌کننده به خود گرفته. البته لیفان 620 طراحی جوان پسندانه و زیباتری دارد اما فاصله‌اش با MVM خیلی هم زیاد نیست، شاید نزدیک‌ترین خودرو به MVM530 که از نظر طراحی یک سر و گردن بالاتر باشد جک جی 5 است که آن هم حتی در مدل 1.5 لیتری ضعیف‌تر، حدود 8 میلیون تومان گران‌تر می‌باشد. به طور کلی طرح‌های جدید خودروهای چینی سطح توقعات را بالا برده ولی با توجه به بازار محدود کشور و رقبای قیمتی به نظر باید به طراحی ام‌وی‌ام نیز (با کمی ارفاق) نمره قبولی داد . هر چند مدل جدید تر آن یعنی 550 چه در طراحی خارجی و چه داخلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اما با توجه به قیمت بالاتر رقیب 530 به حساب نمی‌آید.

۵٫ خرابی سیستم تعلیق:

این خودرو دارای شتاب ۱۲.۵ ثانیه بوده که این شتاب برای خودرویی که دارای موتور ۲ لیتری با قدرت 140 اسب بخار است بسیار کم است. با وجود این که این اعداد برای قدرت موتور قابل قبول است اما این قدرت موتور برای ماشینی به این بزرگی بسیار کم است و این ماشین در سربالایی و پیچ و خم عملکرد مناسبی ندارد. سعی کردیم تصویر روشنی از مزایا و معایب ام وی ام ۵۳۰ پیش روی شما قرار دهیم تا تصمیم‌گیری برای خریدن یا نخریدن این خودرو برایتان آسان‌تر شود. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که MVM 530 به‌عنوان یک خودرو معمولی برای رانندگی در شهر مناسب است؛ اما برای رانندگی با سرعت زیاد در جاده‌های بین شهری، گزینه‌های جایگزین بهتری در مقایسه با آن وجود دارند.

اما لیفان 620 نیز با قیمت پایین‌تر، گزینه خوبی برای استفاده شهری و سبک‌تر است. برای خرید قطعات کرمان خودرو، خرید قطعات چک، خرید انواع شلگیر، خرید قطعات جیلی، خرید قطعات ام وی ام، خرید قطعات برقی ماشین های چینی، خرید قطعات بدنه ماشین های چینی از چی یدک اقدام نمایید. به لطف  سقف بلند، افراد قد بلند به راحتی در صندلی جلو می توانند بنشینند در حالی که فضا برای سرنشین عقب همچنان مناسب است.

ام‌وی‌ام 530 جذابیت ظاهری خاصی ندارد و با رینگ و لاستیک کوچک نسبت به بدنه و صندوق عقب مکعبی شکل طراحی عادی دارد. هر دو مدل ام وی ام ۵۳۰ و ۵۵۰ از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 2 لیتر مجهز هستند که تفاوت اندکی در مقدار نیروی تولیدی این دو خودرو دیده می‌شود. MVM 530 دو کیسه هوا و سیستم ABS و EBD دارد و از لحاظ ایمنی در تصادف می تواند خیلی بهتر از خودروهای ایرانی عمل کند و اینجا برگ برنده دست MVM است. صندلی‌های نرم این خوردو باعث می شود که کاربر در هنگام حرکت سواری راحتی داشته باشد. آینه‌های این خودرو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و سقف خودرو دارای سانروف است.

اکنون که بیش از ۱۲ سال از زمان عرضه آن سپری شده، قصد داریم نگاهی به مهم‌ترین مزایا و معایب ام وی ام ۵۳۰ بیندازیم. 2 عدد از کمک‌های این MVM مثل بسیاری از ام‌وی‌ام‌ها بدلیل صدا و کوبش تعویض شده اما به گفته یکی از مسئولین نمایندگی این ایراد در خودروهای جدید تولیدی برطرف شده و گذر زمان می‌تواند این ادعا را تایید یا رد کند. در گذشته‌ی نه چندان دور کمتر کسی پیدا می‌شد که حاضر شود مبلغی برابر یک خودروی ایرانی/فرانسوی مثل سمند را برای خرید اتومبیل چینی هزینه کند و اگر هم این کار را می‌کرد احتمالاً پشیمان می‌شد.

هر چند این موضوع باعث می‌شود که رانندگی در سرعت‌های پایین و همچنین پارک کردن خودرو برای شما آسان‌تر شود؛ اما در عین حال برای رانندگی در سرعت‌های بالا با این خودرو باید مراقب باشید. تغییر جهت ناگهانی MVM 530 در سرعت‌های بالا ممکن است حادثه آفرین باشد. البته خوشبختانه در طراحی کابین این خودرو تا حدی ملاحظه افراد قد بلند را کرده‌اند. برای مقایسه بار دیگر به‌سراغ سمند می‌رویم که حدود ۱۴۶۰ میلی متر ارتفاع دارد. این یعنی چند سانتی متر فضای بلندتری برای نشستن در این خودرو وجود دارد.

محاسن ام وی ام ۵۳۰ دنده ای

با توجه به قیمت بالای سوخت در ایران، خرید یک خودروی اقتصادی امری بسیار مهم است. MVM 530 با موتور 1.5 لیتری خود، مصرف سوخت مناسب و در عین حال کارایی بالایی را ارائه می‌دهد. این خودرو با توجه به کیفیت ساخت و امکاناتی که ارائه می‌دهد، به صورت قابل توجهی ارزان‌تر از رقبای خارجی خود عرضه می‌شود. این امر باعث می‌شود که خریداران بتوانند یک خودروی با کیفیت و کاربردی را با هزینه کمتری به دست آورند. در داخل کابین هم توقع یک داشبورد ایده‌آل را نداریم ولی به نسبت قیمت کیفیت مناسب است و با ظاهر ساده‌اش هم می‌توان کنار آمد اما قطعاً امتیاز خیلی بالایی در طراحی نخواهد گرفت.

در بخش پایانی مقاله مقایسه ام وی ام 530 با 550 باید گفت که دو خودرو ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ اساساً دارای ذاتی مشابه هستند و تفاوت‌های جدی میان قابلیت‌های عملکردی این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. کابین جادار، شتاب معقول، هماهنگی منطقی میان جعبه‌دنده و پیشرانه، کیفیت و دوام فنی بهتر از رقیبان داخلی و کیفیت ساخت مناسب، ازجمله مزایای مشترک میان این دو مدل به‌حساب می‌آید. دراین‌بین ام وی ام ۵۵۰ در ازای قیمت بالاتر، ظاهری امروزی و خوشایندتر را برای مالک خود به ارمغان می‌آورد که رضایتمندی بیشتر ایشان را هم به دنبال خواهد داشت. همچنین وجود جعبه‌دنده اتوماتیک، طراحی برتر کابین و لطافت بیشتر سواری مدل ۵۵۰ سبب می‌شود تا برخی مشتریان تمایل بیشتری به سمت آن داشته باشند. یکی دیگر از معایب خودرو ام وی ام 530 شتاب ضعیف آن است که در اکثر خودروهای کمپانی چری وجود دارد.

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. ام وی ام 530 با استفاده از تکنولوژی و قطعات خودروی چینی Chery A3 ساخته شده است. این خودروی چینی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و ام وی ام نیز با حفظ این کیفیت، خودروی 530 را در ایران ساخته است. به علاوه، این شرکت در زمینه کنترل کیفیت و پشتیبانی پس از فروش نیز تلاش‌های زیادی کرده است. به طور کلی، MVM 530  مجهزتر بوده و دارای موتور قدرتمندتر، گیربکس اتوماتیک و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری نسبت به لیفان 620 است، اما لیفان 620 از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

در دفترچه راهنمای ام وی ام ۵۳۰ این طور ذکر شده است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در حدود ۱۲٫۵ ثانیه رقم می‌خورد. این در حالی است که در تجربه‌های عملی رانندگی با این خودرو معمولا زیر ۱۴ ثانیه نمی‌توان ۰ تا ۱۰۰ را پر کرد. اگر نیاز به یک خودرو بیشتر برای تردد شهری و سفرهای کوتاه‌مدت دارید، لیفان 620 گزینه مناسب‌تری است، اما اگر نیاز به یک خودرو برای سفرهای بین‌شهری و جاده‌ای دارید، MVM 530 انتخاب بهتری خواهد بود. خودروهای چینی که از نام‌های مشابه ب‌ام‌وه استفاده کرده‌اند، کم نیستند، لیفان 520، ام‌وی‌ام 530 و سری ایکس لیفان. ام‌وی‌ام و جیلی که به تقلید از سری ایکس ب‌ام‌وه نامگذاری شده مثال‌هایی از این تکنیک نامگذاری سرزمین اژدها می‌باشند. مقایسه ام وی ام ۵۳۰ فقط با خودرو هم کلاس خودش یعنی مگان ۲۰۰۰ درست هستش و اصلا کار درستی نیست که با خودروهای کلاس پایینی مثل سمند و پرشیا مقایسه بشه.

معایب خودرو MVM مدل 530

طراحی داشبورد و تو‌دری‌ها بسیار چشم‌نوازتر شده و وجود نمایشگر لمسی، محیطی تکنولوژیک را برای کابین ۵۵۰ پدید آورده است. با توجه به یکسان بودن پلتفرم هر دو خودرو و ابعاد اتاق و گنجایش کابین این دو مدل کاملا مشابه با یکدیگر برآورد شده و نسبتا کافی به‌نظر می‌رسد. ام وی ام 530 دارای طراحی بسیار ساده ای است اما دارای آپشن هایی متناسب با قیمتش میباشد که یکی از مزایای این خودرو است. از مزایای دیگر ام وی ام 530 میتوان به مصرف سوخت مناسب آن و استاندارد آلایندگی یورو 5 آن اشاره کرد. خیلی اوقات افراد با دیدن یک ماشین تصمیم به خریدن یا نخریدن آن می‌گیرند.

به همین دلیل اگر سیستم فنربندی خودرو استاندارد باشد بسیار بهتر از فنربندی نرم است. میزان شتاب و چالاکی نسخه‌های دستی ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ به دلیل برخورداری از قوای فنی یکسان، در سطحی مشابه قرار داشته و اختلاف چندانی میان این دو سدان شرقی مشاهده نمی‌شود. مدل اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ به‌واسطه ذات تنبل‌تر گیربکس CVT کمی کندتر از نسخه دستی عمل می‌کند.

ام وی ام ۵۳۰ یکی از اولین خودروهای چینی است که در دهه ۹۰ شمسی وارد ایران شد. مدیران خودرو با همکاری کمپانی چینی چری، MVM 530 را در سال ۱۳۹۰ روانه بازار ایران کرد. در آن زمان ام وی ام ۵۳۰ به‌عنوان یک خودرو پرآپشن با قیمت مقرون‌به‌صرفه بود. به‌همین دلیل خیلی از کسانی که به‌دنبال خرید ماشین میان رده بودند، به‌سراغ آن رفتند.

این خودرو از نظر طراحی ظاهری خودرویی بسیار ساده و بی آلایش است اما در مقابل رقبای داخلی خود مانند پژو ۴۰۵ و سمند چیزی کم ندارد. این خودرو بخاطر شرایط فروش مناسب توانست در همان سالهای عرضه توجه مردم را جلب کند اما اکنون بخاطر رقبای جدید و جذاب و همچنین خدمات پس از فروش نامناسب از محبوبیت آن درصد زیادی کم شده است. از نظر مشخصات فنی ام وی ام ۵۳۰ شرایط نسبتا قابل قبولی دارد و همچنین با توجه به فضای خوب کابین و صندوق عقب هنوز هم میتواند برای خانواده هایی که به دنبال یک خودروی جادار و تاحدودی بدون آزار دست دوم هستند مناسب باشد. درست است که ام‌وی‌ام 530 جذابیت ظاهری خاصی ندارد و با رینگ و لاستیک کوچک نسبت به بدنه و صندوق عقب مکعبی شکل طراحی چندان چشم نوازی را به بیننده القا نمی‌کند اما نباید فراموش کرد که رقبای قیمتی این خودرو نیز وضعیت خیلی بهتری از این حیث ندارند.

قبل از پایان بخشیدن به این مطلب، بد نیست که نیم نگاهی به جایگزین‌های MVM 530 در بازار ایران بیندازیم. البته هرکدام از خودروهای جایگزین MVM 530 نیز نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند که باید در جای خود بررسی کنید. خودرو چری A5 که در بازار کشور ایران با نام ام وی ام 530 از آن یاد می‌شود نزدیک به ۱۷ سال است که وارد بازار شده است. این خودرو دارای انواع ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک بوده و دارای موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری است.

به طور کلی باید گفت که خلاقیت چشمگیری در طراحی داخلی و خارجی ام‌وی‌ام دیده نمی‌شود و محافظه‌کاری و سادگی در اکثر قسمت‌ها به چشم می‌آید. ام وی ام 530 آنچنان خودروی پرآپشنی نیست و نباید از آن توقع بالایی داشته باشید. اما در جدول زیر می توانید لیست امکانات رفاهی این خودرو را مطالعه کنید. در بین خودروهای سواری، وقتی نام سدان به میان می‌آید، خیلی نباید انتظار ابعاد جمع و جور را داشت.

مجله خودرو همراه مکانیک در مقاله پیش رو قصد دارد به مقایسه ام وی ام 530 با 550 بپردازد و پس از بررسی تمامی جوانب این دو سدان چینی، نتایج آن را در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهد. این مشکلات ممکن است در هر خودرو بسته به نحوه استفاده و شرایط نگهداری متفاوت باشند. برای کاهش احتمال بروز این مشکلات، توصیه می‌شود سرویس‌های دوره‌ای را به موقع انجام دهید و از قطعات یدکی اصلی و معتبر استفاده کنید امداد خودرو مدیران خودرو تمام خدمات مکانیکی خودرو ام وی ۵۳۰ را برای شما انجام میدهد. این مشخصات فنی به‌طور کلی نمایی از قابلیت‌ها و عملکرد ام وی ام ۵۳۰ را به نمایش می‌گذارد، اما تجربه رانندگی و استفاده روزمره نیز می‌تواند تفاوت‌های جزئی در عملکرد ایجاد کند. اما برای رانندگی در جاده‌هایی مانند چالوس یا گردنه حیران و حتی اتوبان‌های درون و بیرون شهری، نرم بودن بیش از حد سیستم تعلیق خطرناک است؛ چرا که ماشین جابه‌جایی عرضی بیشتری را با چرخش فرمان تجربه می‌کند و در نتیجه کنترل آن سخت‌تر می‌شود.

برخی از کاربران نظر می‌دهند که فضای داخلی MVM 530 نسبت به برخی از رقبای دیگر کمی کوچک‌تر و کم‌راحت‌تر است. با این وجود، این موضوع به سلیقه خریدار بستگی دارد و برخی دیگر از کاربران از فضای داخلی این خودرو راضی هستند. MVM 530 با طراحی جذاب و مدرن خود، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. این خودرو با خطوط هموار و منحنی‌های زیبا، یک ظاهر خوب و جذاب را ارائه می‌دهد که می‌تواند رضایت خریداران را جلب کند.

۲٫ کیفیت پایین قطعات داخلی:

با این حال، با خرید از نمایندگی‌های معتبر و فروشگاه های مطمئنی همچون آیرون تک و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید این مشکل را به حداقل برسانید. در شهری مانند تهران که پیدا کردن جای پارک در معابر شهری کار آسانی نیست، داشتن یک خودروی جمع و جور خیلی به‌کار می‌آید. در بین خودروهای سواری، وقتی نام سدان به میان می‌آید، خیلی نباید انتظار ابعاد جمع و جور را داشت.این در حالی است که کمپانی چری، عرض خودروی ام وی ام ۵۳۰ را به‌عنوان یک سدان کوچک‌تر از بسیاری خودروهای دیگر طراحی کرده است. واضح است که فضای داخلی mvm 550 نیز بسیار به‌روزتر و زیباتر جلوه کند؛ درون کابین ۵۵۰ اثری از دریچه‌های تهویه مستطیلی شکل و کنسول میانی بسیار ساده که در مدل mvm 530 وجود داشت، به چشم نمی‌خورد.

خودروی ام وی ام 530 یکی از محصولات موفق شرکت خودروسازی مدرن ایران (ام وی ام) است که در بازار خودروهای داخلی ایران طرفداران زیادی دارد. این خودرو با توجه به قیمت مناسب و کیفیت خوب ساخت، طراحی زیبا و مصرف کم سوخت، گزینه ایده‌آلی برای خریدارانی است که به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه و کاربردی هستند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب MVM 530 می‌پردازیم و همچنین به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید بهترین لوازم یدکی برای خودروی خود را در فروشگاه آیرون تک تهیه کنید.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. هر دو خودرو ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ از سطح امکانات رفاهی بسیار پایینی بهره می‌برند و لیست تجهیزات رفاهی این خودروها اصلا بلندبالا نیست. یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز میان آپشن‌های رفاهی دو خودرو به برخورداری ام وی ام ۵۵۰ از نمایشگر ۷ اینچی بازمی‌گردد؛ در سایر موارد نمی‌توان اختلاف جدی میان این دو مدل پیدا کرد.

نمای کناری هر دو خودرو تقریبا مشابه است و به‌غیراز چند مورد جزئی، شاهد تحول خاصی در این بخش نیستیم. با این تفاسیر مسلما هیچ شک و تردیدی در برتری طراحی ظاهری ام وی ام ۵۵۰ در مقایسه با ۵۳۰ وجود نخواهد داشت. سیستم فنربندی به خصوص در مدل‌های قدیمی تر خودرو ام وی ام مدل 530 در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع اتصالات چندگانه بوده که بسیار نرم است. نرمی بیش از حد سیستم فنربندی یکی از عیب های این خودرو به حساب می آید چرا که مشکل می تواند باعث حرکات عرضی بدنه خودرو در پیچ و خم جاده شود.

مزایا و معایب خودروی ام وی ام 530 – تجربه خرید لوازم یدکی در فروشگاه آیرون تک

ضمناً درب صندق عقب مکعبی شکل‌اش علیرغم ظاهر نه چندان جذاب، دهانه‌ی بزرگی دارد که برای قرار دادن اجسام حجیم بسیار کارآمد است. شاید بتوان ام‌وی‌ام 530 را شروع جلب اعتماد ایرانی‌ها به یک برند چینی در صنعت خودرو دانست. اتومبیلی که هرچند به تکامل یافتگی محصولات امروز این کشور نیست اما زمانی که هنوز خودروهای باکیفیت‌تری مثل جیلی و ام‌جی به بازار نیامده بودند به نوعی آبروی این کشور آسیایی را حفظ کرده و با کیفیت قابل قبول‌تر نسبت به محصولات قبلی راه را برای ارائه سایر خودروهای چینی به ایران هموارتر ساخت. نمای جلو و پشت ام وی ام ۵۵۰ در مقایسه با مدل mvm 530 دستخوش تحولات شده و چهره‌ای به‌مراتب دل‌پذیرتر و بانشاط‌تر از قبل را به نمایش گذاشته است. چراغ‌ها، جلوپنجره و همچنین سپرهای جلو و عقب، بخش‌هایی از ۵۵۰ هستند که در مقایسه با ام وی ام ۵۳۰ به‌طور کامل تغییر کرده و از شمایل جذاب‌تری برخورد‌ارند.

از آن زمان دیری نپایید که شاهد حضور انواع مدل‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور این خودروساز در کشورمان باشیم. ام وی ام 530 با نام اصلی چری A5، از سال 2006 وارد سبد محصولات شرکت چری شد و از سال 1389 به‌واسطه شرکت مدیران خودرو راه جاده‌های کشورمان را در پیش گرفت. اولین نکته این است که طراحی داخلی MVM 530 نسبت به رقبای ایرانی-فرانسوی خودش بهتر است و این خبر خوبی است. از لحاظ کیفیتی MVM 530 سطح بالایی ندارد اما راضی کننده است و خیلی کیفیت پایین و آزار دهنده ای ندارد. کابین MVM 530 فوق العاده جادار است و صندلی های خیلی نرمی نیز دارد و باعث می شود که تجربه سواری خوبی داخل MVM داشته باشیم.

یکی از معایب ام وی ام ۵۳۰، مشکل در پیدا کردن قطعات یدکی این خودرو است. شرکت سازنده به‌مرور زمان از خدمات پس از فروش این محصول خود در بازار ایران کاسته است. این موضوع مهمی است که باید حتما قبل از خرید MVM 530 مد نظر قرار دهید. برای خرید لوازم یدکی ام وی ام از واردکننده مستقیم به قسمت فروش اینترنتی سایت مراجعه کنید. در هر صورت انتخاب‌ها در این رنج قیمتی محدود می‌باشد و باید گفت در یک جمع‌بندی کلی و در نظر گرفتن کلیه شرایط، MVM530 که در نمونه‌های دست دوم سالم از حدود 32 میلیون تومان تا صفر کیلومتر حدود 42 میلیون تومان قابل خریداریست، نسبت به قیمت خودرویی مناسب به نظر می‌آید. شاید امروز بسیاری از خودروهای میان رده موجود در بازار ایران از آپشن‌هایی مانند سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن عقب و جلو، آینه برقی و … برخوردار باشند؛ اما وجود این ویژگی‌ها برای خودرویی که در سال ۱۳۹۰ در کشور عرضه شد، خیلی جذاب بود.

پیشرانه نسبتا ملایم و کم‌صدا کار می‌کند و تعویض دستی دنده‌ها با لطافت انجام می‌گیرد. به‌طور کل ماهیت تجربه رانندگی با این دو خودرو تقریبا مشابه بوده و تفاوت چشمگیری میان آن‌ها احساس نمی‌شود. ام وی ام ۵۳۰ به دلیل قیمت مناسب و امکانات خوب، انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی اقتصادی با امکانات قابل قبول هستند، اما در مقابل، مصرف سوخت بالا و کیفیت مونتاژ ممکن است برخی خریداران را به فکر جایگزین‌های دیگر بیندازد. خودروی ام وی ام مدل 530 نیز مانند دیگر خودروهای کمپانی چری دارای معایب و مزایای خاص خود است.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. در هر صورت، توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، البته شما می توانید برای داشتن یک انتخاب درست به هنگاه خرید هر کدام از این خودرو ها به سایت رسمی و معتبر چی یدک مراجعه کنید. اگر استفاده شهری و قیمت پایین‌تر اهمیت بیشتری دارد، لیفان 620 گزینه مناسب‌تری است. لیفان نیز یک برند خودروسازی چینی است که محصولات آن در ایران نیز موجود هستند.

اصالت کالا وبهترین کیفیت

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم معایب این خودرو از مزایای آن بیشتر است اما با توجه به قیمت مناسبی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید پیشنهاد می‌شود ابتدا با معایب و مزایای آن آشنا شوید. با این وجود هنوز هم برای یک خودروی 40 میلیونی قدرت و شتاب مناسبی است و احتیاجات راننده برای رانندگی عادی و روزمره را کاملاً برآورده می‌نماید. به عنوان مثال 530 در رقابت با برادر کوچکتر (اما هم قیمت با خودش) یعنی MVM315 موتوری بسیار قوی‌تر دارد و 315 علیرغم ظاهر به روز و اسپرتش شانسی برای رقابت در برابر این سدان بی‌ادعا نخواهد داشت.

دلیل آن این است که خودروهای چینی سری اول معمولا در قسمت گیربکس و تنظیمات ECU مشکل دارند و به دلیل بهینه سازی هایی که روی ECU آن ها انجام شده است، شتاب اولیه خوبی ندارند. پس در حال حاضر این خودرو شتاب مناسبی در حد و اندازه قدرت خودش ندارد اما با تغییراتی در قسمت گیربکس و ECU می توان به شتاب خیلی خوبی دست پیدا کرد که شاید به زیر ۱۰ ثانیه نیز برسد. نکته بعدی در مورد MVM 530 فرمان نرم آن است که باعث می شود در دور زدن ها و رانندگی های شهری خیلی راحت باشید اما مشکل بسیار رایجی که در این خودرو وجود دارد، کوبش سیستم تعلیق آن است که هیچ راه حلی ندارد جز اینکه مانند بعضی از مالکین اقدام به نصب کمک فنرهای ماکسیمایی بکنید تا این مشکل حل شود. خودرو صندلی های نرمی دارد اما سیستم تعلیق آن اصلا نرم نیست و برای یک خودروی خانوادگی ضعف بزرگی محسوب می شود.

یکی دیگر از معایب خودرو ام وی ام 530 این است که پدال گاز آن بسیار بالا است که رانندگی کردن با آن را کمی مشکل می‌کند. هم چنین فاصله بین تعویض دنده آن خیلی زیاد است و این مورد نیز رانندگی با آن را سخت‌تر می کند. در نهایت، بررسی دقیق‌تر هر دو گزینه و آزمایش رانندگی می‌تواند به تصمیم‌گیری نهایی شما کمک کند. MVM  یک برند خودروسازی چینی است که در سال‌های اخیر در ایران حضور پیدا کرده است.

اولی بحث طراحی است، البته از یک خودرو اقتصادی انتظار زیادی نداریم و با توجه به تازه کار بودن ام وی ام در آن دوران، قصد نداریم این محصول قدیمی و ارزان را با تولیدات گران قیمت روز کمپانی چری (نظیر آریزو 5 و 6) مقایسه نمائیم اما با این حال همچنان میتوان از ظاهر 530 ایراد گرفت. البته مشکل سادگی نیست، چراکه هیوندای آوانته هم طراحی ساده‌ای دارد، اما ایراد اصلی 530 در ناهماهنگی میان اجزاء دیده میشود. مثلاً ابعاد رینگ و لاستیک ماشین هیچ گونه هارمونی با ارتفاع زیاد بدنه و گلگیرهای بزرگ ماشین ندارد و انحنای دماغه و حالت تخم مرغی سقف نیز به فرم جعبه‌ای کناره‌ها و صندوق عقب نمی‌آید. البته ام وی ام سعی کرده با استفاده از جلوپنجره بزرگ کرومی و رینگ‌های آلومینیومی مقداری از ضعف‌های ظاهری ماشین را پوشش دهد اما تا وقتی اجزاء هماهنگی خوبی با هم نداشته باشند همه کارها بی‌فایده است. در داخل کابین هم اوضاع بهتر نمیشود و از رنگ‌بندی گرفته تا خطوط اصلی داشبورد، همگی از مشکل کمبود هارمونی رنج میبرند.

MVM نسبت به سالی که در بازار بوده است آپشن های مناسبی دارد و تا حدودی کارمان را راحت می کند. دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی ۴ شیشه و سانروف از آپشن های این خودرو هستند. MVM 530  یک خودروی سدان کامپکت با موتور 1.5 لیتری و گیربکس اتوماتیک است و قدرت موتور آن 114 اسب‌بخار و مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی استف این خودرو در رقابت با سایر برندهای چینی و ایرانی در بازار خودروی ایران عرضه می‌شود.

بنابراین بازار دست‌دوم ام وی ام ۵۳۰ در مقایسه با ام وی ام ۵۵۰ به‌مراتب پررونق‌تر بوده و مشتریان بیشتری را به‌سوی خود کشانده است. البته برخورداری ۵۵۰ از جعبه‌دنده اتوماتیک موجب شده است تا تعداد اندکی از مشتریانی که استفاده از گیربکس اتوماتیک جز اولویت‌های آن‌ها در این رنج قیمتی محسوب می‌شود، به سمت این مدل تمایل پیدا کنند. اگر خودرد به تعمیر بیوفتد و نیاز به تعویض یکی از لوازم یدکی ام وی ام 530 آن باشد به راحتی در دسترس نیست و اگر پیدا هم شود قیمت بالایی دارد. در مجموع، MVM 530  به‌دلیل مشخصات فنی و تجهیزات بهتر، گزینه مطلوب‌تری برای استفاده بین‌شهری و سفرهای طولانی‌تر است.

می‌توانید با جستجو در بازار خودرو و سایت‌های آگهی به دنبال آگهی‌های فروش این دو خودرو بگردید، این گزینه ممکن است قیمت‌های مناسب‌تری را ارائه دهد، اما ریسک بیشتری نیز وجود دارد. موتور دو لیتری قدرت و شتاب مناسبی فراهم می کند و احتیاجات راننده برای رانندگی عادی و روزمره را کاملاً برآورده می‌نماید. داخل کابین نیز به نسبت قیمت کیفیت مناسب است و ظاهر ساده ی آن رضایت بخش است. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. یکی از موضوعاتی مهمی که با بررسی تجربه رانندگی افراد مختلف درباره ام وی ام ۵۳۰ خیلی به‌چشم می‌آید، عملکرد فوق‌العاده نرم فرمان این خودرو است.

Mvm 550 به دلیل آنکه نسخه فیس‌لیفت و به‌روزرسانی شده مدل mvm 530 به‌شمار می‌رود، از چهره مدرن، زیبا و خوشایندتری سود می‌برد. چراغ‌های جلو، سپر و جلوپنجره ام وی ام ۵۳۰ بسیار ساده طراحی شده و اثری از هیجان در این بخش‌ها به چشم نمی‌خورد. چراغ‌های عقب نیز با حالتی غیرمنحنی، عمودی و کسل‌کننده در کنار درب صندوق‌عقب جا خوش کرده و چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسند. شرکت امداد مدیران خودرو، با سابقه طولانی در زمینه خدمات فنی و حمل وسایل نقلیه و خودروهای سواری، همواره تلاش نموده تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد. هدف ما محافظت از خودرو در برابر آسیب دیدگی و ارائه خدمات مطلوب در هنگام یدک کش کردن اتومبیل شما با هزینه مناسب است. امداد مدیران خودرو با سرعت در ارائه خدمات، استفاده از تجهیزات ایمن برای یدک کشی‌های طولانی، و قیمت مناسب، از شرکت‌های دیگر متمایز است.

۱_ طراحی ظاهری و بدنه زیبا

بسیاری از نمایندگی‌ها و شرکت‌های لیزینگ امکان خرید اقساطی این دو خودرو را فراهم می‌کنند، این گزینه برای افرادی که نقدینگی کافی ندارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد. سیستم تعلیق MVM 530 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع اتصالات چندگانه است و عملکرد آنها نرم است و باید در ابتدای رانندگی مراقب فرمان دادن های سریع باشید. تقریبا همه ایرانیان  برند MVM را با مدل 110  و سپس ام وی ام 530 و X33 شناختند.

از جمله دیگر مزایای MVM 530 در ردیف آپشن‌ها می‌توان به تهویه اتوماتیک، روکش‌های چرم و سانروف اشاره کرد. مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی، ام وی ام ۵۳۰ نیز از نظر آپشن در وضعیت مناسبی به‌سر می‌برد. برای یک خودرو مانند ام وی ام با حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار، مصرف سوخت ترکیبی حدود ۶٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عدد قابل قبولی به‌شمار می‌رود. این در حالی است که معمولا سدان‌های موجود در بازار ایران مصرف بالاتر از ۷ یا ۸ لیتر دارند. شاخص مصرف سوخت نیز نشان می‌دهد که MVM 530 یک خودروی مناسب رانندگی در شهر است. می توان گفت که بزرگ ترین مشکل این خودروی چینی همین مورد قطعات و بازار دست دوم است.

امکانات ایمنی وآپشن های خودرو

Mvm 530 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره میبرد که 139 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این پیشرانه تنها از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودروی چینی حدود 12 ثانیه بوده و مصرف ترکیبی آن هم حدود 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. طبیعی است که وقتی بیش از ۱۲ سال از عرضه یک خودرو در بازار ایران می‌گذرد، نمی‌توان انتظار داشت بازار خرید و فروش دست دوم آن، رونق سال‌های نخستین را داشته باشد.

{

مشکلات فنی رایج ام وی ام ۵۳۰

|}

ابعاد خودرو بزرگ است اما میدان دید خوبی بر روی اطراف داریم و به طور کلی رانندگی با MVM 530 داخل شهر خوب است و اما مهم ترین مزیت این خودرو این است که با یک موتور ۲ لیتری، مصرف سوخت میانگین ۷ الی ۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که عدد فوق العاده خوبی برای این حجم موتور و این ابعاد خودرو است. مثلاً در این رده قیمتی کمتر خودرویی همچنین فضای جاداری در اختیارتان قرار خواهد کرد. در واقع ستون‌های بلند و صندوق عقب جعبه‌ای شکل ماشین، که باعث زشت شدن بدنه 530 شده بودند، باعث شدند تا به کابین و صندوق کارآمدتری دست یابیم.

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، احتمالا هیچ‌گاه تصمیم به خرید ام وی ام ۵۳۰ نگیرید. بدون تردید بزرگ‌ترین ایراد در بین معایب MVM 530، ظاهر نه چندان جذاب آن است. حتی خیلی از اصول آیرودینامیک برای جلوگیری از کاهش شتاب خودرو در سرعت‌های بالا نیز در این ماشین رعایت نشده است.

رنگ روشن داخل خودرو به دلباز شدن فضای داخلی کمک کرده اما تمییز نگه داشتنش مثل رنگ‌های تیره آسان نیست، طلق روی آمپرها دودی است و مثل بسیاری خودروها از جمله ماکسیما با استارت زدن چراغ‌های پشت آمپر روشن و امکان مشاهده عقربه‌ها و اطلاعات مهیا می‌گردد. متاسفانه یک مشکل کوچک اما آزاردهنده در نشانگر اطلاعات تهویه مطبوع و آمپرهای 530 وجود دارد و آن اینکه نور محیط بیرون روی طلق منعکس شده و دید عقربه‌ها را کمی مختل می‌سازد. یک اشکال کوچک دیگر مربوط به آفتابگیر سرنشینان جلو است که با ابعاد کوچکشان تنها نیمی از شیشه‌های جانبی جلو را در برابر تابش نور خورشید پوشش می‌دهند. تقریبا همه ایرانیان با برند MVM در مدل 110 یا به قول بعضی‌ها دوو ماتیز چینی آشنا شدند. خودرویی نسبتاً موفق که هر چند کیفیت و امنیت برادر دوقلوی کره‌ای‌اش را نداشت ولی توانست با کمک اعتبار ماتیز و کیفیت قابل قبول خودش در کنار محدودیت خودروهای ارزان قیمت در ایران به فروش خوبی دست پیدا کند و با استقبال نسبتاً مناسبی بخصوص از طرف خانم‌ها مواجه شد.

{

مقایسه تجربه رانندگی ام وی ام 530 با 550

|}

تجربه رانندگی با MVM 530 را دارید؟ نظرات خود را درباره آن با ما در میان بگذارید. این خودرو بسته به میزان کارکرد و سلامت فنی در زمان نگارش این مطلب (تابستان ۱۴۰۲) در محدوده قیمت ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. با ورود به کابین ام وی ام 530 با یک ظاهر نسبتا ساده مواجه هستیم و به نظر می رسد طراحی داشبورد آن با الهام از داشبورد سوناتا نسل 5 طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق MVM530 کیفیت بالایی ندارند اما نسبت به رقبای ایرانی‌اش در رتبه بالاتری قرار دارد. صندلی های خودرو هم بسیار نرم بوده و هنگام رانندگی راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

همچنین علیرغم دید ضعیف قسمت عقبی از نظر دید به جلو و طرفین و میزان تسلط کلی شرایط ماشین قابل قبول ارزیابی میشود. شاید آپشن‌های 530 برای این روزها دیگر جذابیت چندانی نداشته باشند اما در هر صورت وجود گزینه‌هایی نظیر سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک برای این رده قیمتی واقعا عالی است. همچنین علیرغم برخی مشکلات شایع در کمک‌ها، میتوان گفت که کیفیت فنی 530 حداقل به نسبت چینی‌های هم دوره خودش قابل قبول بوده و مشکلات عجیبی (مثل سوختن صفحه کلاچ نسل اول ام وی ام 315) در این محصول گزارش نشده است. هرچقدر هم که از پرفورمنس پایین 530 ایراد بگیریم و بگوئیم در حد یک خودرو دو لیتری ظاهر نشده، باز هم باید اعتراف کنیم که قدرت و گشتاورش برای این رده قیمتی جز مزیت‌های خودرو محسوب میشود؛ چراکه اکثر ماشین‌های چینی این رنج از بازار از موتور ضعیف‌تر بهره میبرند. سبکی ضرائب گیربکس هم با اینکه تاثیر منفی بر شتاب و کشش ماشین داشته اما در برخی شرایط مثل رانندگی آرام در مسیرهای مسطح به کاهش مصرف سوخت منتهی شده است. ام وی ام ۵۳۰ یک خودروی سدان متوسط خانوادگی است که توسط مدیران خودرو شریک تجاری چری چین در ایران به بازار عرضه شد.

امروز با خودرویی طرف بودیم که علیرغم موتور حجیم، شتاب خیلی خوبی نداشت اما مصرف سوخت خوبی داشت. سواری آن سواری نسبتا خوبی است که البته با تغییری که گفتیم، خیلی بهتر نیز می شود، خودرویی که قیمت مناسبی دارد و اگر با کمبود قطعات و بازار دست دوم ضعیف آن مشکلی نداشته باشید، حتما می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. با خرید لوازم یدکی خودروی MVM 530 از فروشگاه آیرون تک، می‌توانید از یک تجربه خرید بی‌دردسر و کیفیت بالا بهره‌برداری کنید. در نهایت، با توجه به مزایا و معایب بیان‌شده، خودروی MVM 530 می‌تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد که به دنبال یک خودروی ارزان و با کیفیت هسنتد .

بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. اما اگر سفرهای بین‌شهری و کیفیت بالاتر اولویت شماست، MVM 530  انتخاب بهتری خواهد بود. با استفاده از تمامی کارت های بانکی عضو شتاب می توانید پرداخت خود را انجام دهید.

این خودرو دارای سایز بزرگی است که آن را شبیه به ماشین‌های گران قیمت کرده است. چراغ‌های جلویی این خودرو ساده و بزرگ است که متناسب با بدنه آن بوده و با ظاهر و ابعاد بزرگ خودرو متناسب است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.

این در حالی است که کمپانی چری، عرض خودروی ام وی ام ۵۳۰ را به‌عنوان یک سدان کوچک‌تر از بسیاری خودروهای دیگر طراحی کرده است. در این روش می‌توانید در گروه‌های مرتبط با خرید و فروش خودرو به دنبال آگهی‌های مناسب بگردید، این گزینه نیز ممکن است قیمت‌های جذاب‌تری ارائه دهد، اما نیاز به دقت بیشتری دارد. قبل از ترک اتومبیل نگاهی به صندوق عقب می‌اندازیم، از بیرون که به نظر خیلی بزرگ می‌آید و پس از باز کردن درب صندوق هم همانطورکه انتظار می‌رفت با فضایی جادار روبرو شدیم. در حقیقت از این نظر هم 530 یک خودروی کاملاً خانواده دوست می‌باشد و با آن می‌توانید وسایل زیادی با خود به سفر ببرید!

طولی نکشید که شاهد حضور انواع مدل‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور این خودروساز در کشورمان بودیم. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید سدان اقتصادی ام وی ام، با این مزایا و معایب، آیا به کارتان خواهد آمد و یا باید به سراغ سایر رقبایش بروید. ترمزها که درهر 4 چرخ مجهز به ترمز دیسکی می‌باشند عملکرد کاملاً مناسبی دارند و حتی فکر می‌کنم با تعویض لاستیک‌ها با نوع مرغوب‌تر از این هم بهتر خواهند شد. در پایان از آقای مهندس محسن آذری که وقت و اتومبیل خود را در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند کمال تشکر را داریم.

کیفیت و ماندگاری پایین در کنار عملکرد ناامیدکننده و طراحی غیر اصولی و ایمنی ضعیف در بین خودروسازان چینی امری عادی و طبیعی محسوب می‌شد اما در مدت کوتاهی همه چیز تغییر کرد. طرح‌های ناموزون جای خود را به طراحی اصولی‌تر داد، ارگونومی ضعیف بهبود یافت و راندمان کلی نیز نسبت به گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد. تا جایی که اتومبیل‌های چینی که تا چند سال قبل توان رقابت با سمند و پژو پارس را نداشتند اکنون با قیمت‌های 40 تا 100 میلیون تومانی کم و بیش مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و این خود نشان از پیشرفت عجیب این کشور در کوتاه‌ترین زمان دارد. البته هنوز هم راه بسیار طولانی پیش روی کشور چین است تا به تولید کنندگان مطرح جهان برسند اما سرعت پیشرفت این کشور در صنعت خودرو سازی به قدری شگفت‌آور بوده که نمی‌توان پیش بینی کرد این مسیر طولانی در چه زمانی طی خواهد شد. چری A5 یا ام وی ام 530 سدان چینی است که از سال 2006 تولید شده این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری است که توان تولید 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه را دارد و این قدرت توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. اگر هنوز در فکر خرید این ماشین هستید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری نهایی این مطلب را بخوانید.


خودرو mvm 315 صندوقدار